Durante corenta anos estiven integrado no mundo do ensino e dediquei a
el todos os meus esforzos en xornadas de traballo que, durante moitos anos, eran
de nove horas diarias.
Ademais das horas de escola e das dedicadas á familia aínda me quedaba
moito tempo para o trato social coas xentes das zonas rurais. Gustábame moito
falar con elas, escoitar as súas penas, os seus contos, as súas historias reais
ou imaxinarias –as súas batalliñas.
Delas aprendín a ser reflexivo, a darlle valor real ó tempo, a ser
humilde poñéndome ó seu nivel cultural e non caer no vicio de falar
maxistralmente. Tamén aprendín deles a usar o
escaso vocabulario que manexan estas xentes para darlle sentido completo
ás frases.
Admirábame que, cos poucos medios de vida e as escasas comodidades,
vivían, eran felices, criaban familias e a especie humana perpetuábase coma en
tódalas partes.
De todo
isto quero deixar constancia nestes relatos tendo en conta que asumo a actitude
dun mestre de aldea que, como simple espectador, vai narrando o seu entorno
humano tal como o ve.
Tomo a posición dun mestre que, como traballador do ensino, ten ó seu
cargo un grupo de nenos que están aprendendo un oficio, o oficio da vida,
oficio que reporta o coñecemento de certas técnicas de cálculo matemático e o
dominio oral e escrito da linguaxe como medio de expresión. E como complemento
destas técnicas unha adquisición de coñecementos culturais necesarios para
integrarse no mundo actual.
Neste relato son o protagonista, o que imparte coñecementos dentro
dunha colectividade: a escola. Pero son un simple espectador da vida social do
pobo onde vivo. E como simple espectador recollo as súas alegrías, penas,
desexos, fracasos. Dou conta das súas anécdotas, das súas historias, pero
dándolles un matiz crítico, axeitado ou non.
Despois de moitos anos de deixar o ensino por xubilación, é para min
moi doado escribir este relato pois vense como feitos pasados todas estas
historias reais ou imaxinarias sen ningunha actitude de noxo, rancor, ledicia,
aínda que quede un repouso de melancolía que sempre sae a flote cando se
recordan feitos pasados. Cando releo estas cuartillas unha profunda
tristeza invádeme e as bágoas
esbarran quentes, salgadas, ata os meus
beizos.
Posiblemente a xubilación sexa considerada por moitos como final dunha vida. Penso que iso pasa
porque non souberon prepararse para esta etapa. Etimoloxicamente, xubilación
quere dicir xúbilo, ledicia. Supoño que
será no sentido de que xa entón se deixará de gañar o pan co suor da fronte,
como etapa de descanso. Para min, a xubilación foi motivo de ledicia pois
deixei de estar sometido a un horario, a unha tarefa obrigada e controlada por
un superior ou pola sociedade. Xa
deixou de haber tarefas obrigadas. Gústame traballar, tal vez polo meu
temperamento bulideiro, pero sen obrigación, gústame traballar con estes
condicionantes: traballar no que quero, canto quero e onde quero Así é doada e
leda a xubilación. Non é así?
No hay comentarios:
Publicar un comentario